تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳

هشدار جدی ظفرقندی درباره مهاجرت پنهان| سهم تصادفات جاده‌ای در نخبه‌کشی

وزیر بهداشت گفت: ۲۰ هزار جوان ما سالیانه جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند که بسیاری از این افراد نخبه هستند.

هشدار جدی ظفرقندی درباره مهاجرت پنهان| سهم تصادفات جاده‌ای در نخبه‌کشی

رویداد ۲۴| محمدرضا ظفرقندی در اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویی کشور که دیروز در سالن همایش‌های رازی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران برگزار شد، با تاکید بر اینکه همه دانشجویان علوم پزشکی جزو دانشجویان برجسته محسوب می‌شود، گفت: باید ببینیم برگزیدگان المپیاد‌های گذشته ما الان کجا هستند، مسئولان کشور باید نگاه حداکثری به نخبگان داشته باشند و آن‌ها را در بهترین مکان‌ها به کار بگیرند.

وزیر بهداشت با اشاره به دو نوع مهاجرت پنهان و مهاجرت آشکار نخبگان در کشور تاکید کرد: عده‌ای هستند که به صورت آشکار از کشور مهاجرت می‌کنند که البته ما آن‌ها را نکوهش نمی‌کنیم، اما باید به مردم و کشور خود عرق داشته باشیم و اگر یک قدم گام به جلو برداریم کشور ما اصلاح خواهد شد. اما در مهاجرت پنهان وضعیت به این صورت است که ما نمی‌توانیم از نخبگان در جا‌هایی که حداکثر تاثیر را دارند، استفاده کنیم به همین جهت باید کلاس دانشگاه‌ها را به سه و چهار برسانیم و مقاله‌های پژوهشی را کاربردی کنیم.

ظفرقندی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار جوان ما سالیانه جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند، گفت: بسیاری از این افراد نخبه هستند و حتی من دستیاران و دانشجویانی داشتم که جان خود را در این سانحه از دست دادند؛ بنابراین باید پژوهشی برای پیشگیری وقوع این سوانح در کشور صورت بگیرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما